login

Napi legtöbb647
Száml. kezdete2011-11-15

4. Cikk - Táborok

Az Inárcsi Egyházközség táborai a legnagyobb tervezést igénylő események közé tartoznak, amik egyaránt megmozgatnak fiatalokat, gyerekeket és családokat is. Nyári gyerektáborok már Kapás Attila atya idejében is voltak az egyházközségben, de a klasszikus értelemben vett hittanos táborok Laczkó Mihály atya idején kezdődtek el Németh Zsuzsanna és Beles Tünde hitoktatók vezetésével. Vegyük őket sorra:

2012. július 23-38. - Hittanos tábor, Tar

Van egy tábor a templom alatt,

Itt lakott egy rosszcsont csapat.

Andor, Misi és Adrienn,

Nehogy azt hidd, hogy volt már ilyen.

A legelső hittanos tábor Csonka Csaba atya plébániáján került megrendezésre Taron, Nógrád megyében. A tábort Mátraverebély-Szentkúton nyitottuk meg szentmisével, majd megismerkedtünk a tari plébániával, amit rögtön birtokba is vettünk. Az első nap a beköltözéssel és a csapatok összeállításával telt.
A napi tennivalókat a három csapat felosztotta egymás között a héten, és a feladatok elvégzésének ügyessége, kreativitása alapján lettek pontozva. Persze a tábor nem csak a feladatokról szólt. A programok között volt Hollókő megtekintése, csata a várban, számháború, kirándulás, kézműveskedés, Tar felfedezése, és zárásként a színes est.

2013. július 29. – augusztus 3. - Hittanos tábor, Tar

A 2013-as hittanos tábor résztvevői ismét Taron tölthettek egy eseménydús hetet. A „Leszel a barátom?” témával megrendezett táborban a legtöbb program a közös játékokra, csapatmunkára és egymás megismerésére épült. Ennek egyik legjelentősebb része az angyalkás játék volt, amikor reggelente mindenki kihúzta egy másik táborozó nevét, és napközben őrá kellett különösen odafigyelnie, nap végén pedig mindenki próbálta kitalálni, hogy ki volt az őrangyala. A tábor persze nem maradhatott el számháború, strand, méta és akadályverseny nélkül. A hét végét a színes est zárta.

2014. június 30. – július 5. - Hittanos tábor, Csobánka

Ez a tábor az újítások tábora volt, mivel már nem Taron, hanem egy új helyszínen, Csobánkán rendeztük meg. Ez volt az a tábor, amin először vett részt velünk Pető Gábor atya, így minden nap volt lehetőség szentmisén részt venni, az étkezést pedig Kati és Rózsi néni biztosította. Továbbá itt volt először vegyes a csapatok vezetése, ugyanis közös felnőtt-ifis párosok irányították a saját csoportjukat. A szállásunk a Csobánkai Közép-európai Cserkészparkban volt, amihez hatalmas udvar tartozott. A tábor állandó programjai volt a reggeli torna, az angyalkázás, és a napi csapatverseny a pontgyűjtésért. Továbbá jutott idő strandolásra, kirándulásra a Szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeumban, erdei túrára, kisállat bemutatóra, métázásra, és akadályversenyre is.

2014. augusztus 4-7. - Ifis tábor, Felsőtárkány

2014. augusztusában került megszervezésre az ifisek első tábora. A szállás a későbbi hittanos táborokban megismert Felsőtárkányi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola volt. Az első ifis tábor igazából közös ifis-bérmás volt, hiszen a mostani ifi több tagja is az akkori bérmás csoportba tartozott. A tábor a felkészülésről, a közösségben való szerepünkről, és az elcsendesedésről szólt. Persze volt idő a strandolásra, kirándulásra, Eger felfedezésére, filmnézésre, és Activityzésre is.

2015. július 6-11. - Hittanos tábor, Tiszaalpár

A hittanosok 2015-ben Tiszaalpáron, a Szent Benedek Leányai szerzetesrendnél táboroztak. Gábor atya jóvoltából minden nap szentmisén vehettünk részt, illetve ezzel a táborral kezdte újra inárcsi működését Karesz-bá. Az angyalkás játék még mindig töretlenül népszerű volt, a kirándulás, strandolás, szentmise, és akadályverseny pedig még mindig a tábor szerves részeit alkották. Külön érdekesség, hogy ebben a táborban volt az első tábori videó, ami a hét emlékezetes pillanatait idézte fel.

2015. augusztus - Ifis tábor, Fallóskút

2015. augusztusában az ifis tábor a fallóskúti Mária kegyhely közelében lett megrendezve. Az erdőhöz közeli, csendes helyen fekvő szállás jó környezetet adott az elcsendesedésre és Péter apostol életének tanulmányozására. Persze nem maradhatott el a túrázás, csillaghullás figyelés, a filmezés, és a sok beszélgetés sem.

2016. július 25-30. - Hittanos tábor, Felsőtárkány

A 2016-os nyári táborban a Felsőtárkányi Általános Iskolát vehették birtokba a hittanosok. Ez volt az első új stílusú tábor, amikor már az ifisek szervezték és bonyolították le a tábor legnagyobb részét. A téma az erények szerepe volt az életünkben, ami napi előadásokban és kiscsoportos beszélgetésekben volt feldolgozva. A programok között volt túrázás, strandolás, szentmise a templomban, városismereti játék Egerben, éjszakai bátorságpróba, kisvasút, az elmaradhatatlan méta, és akadályverseny, illetve az azóta már ikonikussá vált tó Felsőtárkányon. Az esti imákra a tornateremben berendezett rögtönzött kápolnában került sor, a megfelelő étkezésről pedig javarészt Kohut Erik felelt.

2016. augusztus - Ifis tábor, Bernecebaráti

Ebben az évben az ifis tábornak Bernecebaráti adott otthont, a szállásunk a helyi plébánián volt. A rövid hét alatt több helyen is megfordultunk, többek között a Csóványoson, Drégelypalánkon, Hont-Csitáron és a nógrádi várban. A programok között volt falujáték, túra, társasjátékok, és persze sok beszélgetés, témázás.

2017. július 10-15. - Hittanos tábor, Felsőtárkány

Az előző évhez hasonlóan ismét Felsőtárkányon jártunk. A téma Jézus nyomának követése volt, amiben egy térkép segítségével tudtunk jobban elmélyülni. Bejártuk Eger belvárosát, megnéztük a tűzoltómúzeumot és a marcipán-kiállítást, és persze a strandot sem hagytuk ki. Minden nap szentmisén vettünk részt a templomban, volt szentségimádás; a reggeli és esti imák, valamint a témák pedig az iskola tornatermében zajlottak. Persze nem maradt ki a kirándulás, az akadályverseny, a számháború, és a tó sem, az utolsó estén pedig táncházat rendeztünk.

2017. július - Ifis tábor, Gyúró

A 2017-es ifis tábort a gyúrói plébánián tartottuk. Az a nyár különösen forró volt, de szerencsére a félig nyitott alvóhely, a hét közepén megtalált slag, és egy Velencei tónál töltött nap segített kompenzálni egy kicsit. Egy napra Esztergomba is elutaztunk, ahol városismereti játékot tartottunk. A miséket a helyi templomban tartottuk, a témákat pedig a plébánián beszéltük át.

2018. július 9-14. - Hittanos tábor, Dömös

A dömösi hittanos tábor témája a szeretet dobókocka volt. A Duna-parti szállás remek lehetőséget biztosított a sátrazásra, szerencsére sok gyerek élt is ezzel. A programok között szerepelt az Esztergomi Bazilika felfedezése, strandolás, kirándulás a Rám-szakadékban, kompút Nagymarosra, nyársalás, gyertyafényes ima az erdei kápolnában, bátorságpróba, akadályverseny, és szentségimádás.

2018. augusztus - Ifis tábor, Szeged

2018-ban az ifis tábornak a szegedi Apor Vilmos Közösségi Ház adott otthont. A szállásunk a villamos vonal közelében volt, így bármikor könnyen tudtunk közlekedni a városban. A pár napos táborba belesűrítettünk a lelki témákon kívül némi városnézést, mozizást, a Szegedi Vadasparkot és a Dómot.

2019. július 8-13. - Hittanos tábor, Felsőtárkány

2019. júliusában harmadjára is Felsőtárkonyon tartottuk a hittanos tábort, aminek szervezésében és lebonyolításában a bérmálkozásra készülők nagy segítségünkre voltak. A hét folyamán minden nap egy-egy szent életével ismerkedtünk meg, ki volt ő, miért lett szent, és mire tanít az ő története minket. Róluk szóltak a napi szentmisék prédikációi is, amit mindig az iskola tornatermében tartottunk. Az első napi szilvásváradi kirándulás után érkeztünk meg az iskolai szállásra, majd berendezkedtünk és az ismerkedős játékokkal nyitottuk meg a tábort. A programok között volt az egri strand, a Város a város alatt, időutazás, kirándulás a Bükkben, tó, akadályverseny, mozi a szálláson, Ninja Warrior, és természetesen a szentségimádás.

2019. augusztus 12-16. - Ifis tábor, Dömös

A tavalyi évben Dömösön táboroztak az ifisek és a hittanos táborban segédkező, bérmálkozásra készülő fiatalok. A helyszín ismerős volt, hiszen előző évben a hittanos tábort ugyanitt tartottuk, és a korábbiakhoz hasonlóan lehetett sátrazni, de az épületben is volt alvóhely. Lehetett fürdeni a szálláshely végéhez közeli Dunában, az esti imát pedig az erdei kápolnában végeztük el. Másnap reggeli zsolozsmával kezdtünk az erdőben, majd a Rám-szakadékban kirándultunk. A napot, a többi naphoz hasonlóan, tábortűzzel zártuk. Strandoltunk Esztergomban, a rákövetkező nap pedig, Nagyboldogasszony ünnepe lévén ismét a városba mentünk, ahol részt vettünk az Erdő Péter bíboros úr által celebrált szentmisén, majd városnézésre mentünk. Az esti program volt a tábor legemlékezetesebb része, ugyanis a lányok a szálláson szórakoztak, a fiúk pedig felköltöztek a Prédikálószékre éjszakázni. Utolsó napra a sütögetés, az esti tábortűz, és a helyszíntől való búcsúzás maradt.

A táborokból mindig rengeteg élménnyel távoznak gyerekek és segítők egyaránt, úgyhogy reméljük, továbbra is lesz lehetőségünk táborokat szervezni.

Ha tetszett az összeállítás, tartsatok velünk a következő cikkeknél is!